У зарубіжних бібліотеках та цілому ряді книгозбірень України вже накопичено значний досвід роботи інклюзії. Зокрема, у бібліотеках Рівненської, Херсонської, Львівської областей успішно працюють над створенням сучасної системи бібліотечного обслуговування, яка базується на принципах інклюзії. Міська централізована бібліотечна система міста Кропивницького провела круглий стіл «Бібліотечна інклюзія: соціальна адаптація дітей з особливими потребами», учасники якого ділилися досвідом роботи у цьому напрямку. Обговорювали особливості співпраці книгозбірень та інклюзивних центрів та труднощі, з якими доводиться стикатися.

Працівники центральної бібліотеки розповіли про роботу літнього читального залу з дітьми з інвалідністю. Бібліотека-філія №8 організовує активне дозвілля для дітей з вадами слуху, які є постійними читачами цієї книгозбірні. Для них було придбано окуляри віртуальної реальності, які допомагають краще пізнати навколишній світ. Завідувачка
бібліотеки-філії №1 розповіла про перешкоди, які стоять на шляху співпраці з інклюзивно-ресурсними центрами. А завідувачка бібліотеки-філії №12 ділилася активною спільної роботою з Центром комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю. У круглому столі взяла участь педагог цього центру Людмила Дряпак, яка презентувала діяльність їхнього закладу. Обговорили також досвід колег з Херсонської обласної бібліотеки, на базі якої створено перший в Україні інклюзивний театр «Звичайна роль – особливий актор», у якому беруть учать діти з розладами аутистичного спектру, діти з синдромом Дауна та їхні батьки.

Для учасників заходу було підготовлено декілька практичних вправ, які допомагають краще зрозуміти людей з інвалідністю. Учасники зауважили, що бібліотекарі не отримують у повній кількості необхідних знань та навичок роботи з цього питання, тому потрібно займатися самоосвітою, вивчати досвід інших книгозбірень та ділитися власним.

Адже одним із головних завдань бібліотек – створити максимально комфортну обстановку для своїх особливих читачів і забезпечити умови для рівного та вільного доступу до інформації.